joi, 22 septembrie 2011

Crizanteme cu gem

 Ingrediente:
  • 600 g faina
  • 25 g drojdie proaspata sau 7 g drojdie uscata
  • 2 oua
  • 100 g zahar
  • 50 ml ulei
  • 250 ml lapte
  • un praf de sare
  • coaja rasa de portocala
  • esenta de portocale
  • gem de ce vreti voi ,crema ciocolata,nutella etc
  • in plus mai avem nevoie de 1 ou pentru uns

Mod de preparare:
 
Cernem faina, punem in mijloc maiaua facuta astfel :se amesteca drojdia (eu am folosit uscata) cu o lingurita de zahar(din cele 100gr) si putin lapte caldut. O lasam 15 minute intr-un loc cald si ferit de curentii de aer.
 
Adaugam ouale batute, restul de zahar, coaja rasa de lamaie si portocala si esentele si amestecam bine.


 E timpul sa adaugam laptele caldut si praful de sare si framantam bine pentru aproximativ 10 minute.
 In aceast timp incalzim putin uleiul si incepem sa-l adaugam treptat,putin cate putin pana se incorporeaza tot.
 Aluatul obtinut trebuie sa fie unsuros dar nelipicioas.
Il acoperim si il lasam la loc caldut sa cresca pana isi dubleaza volumul.Cam asa arata dupa 1 ora.
 
Incepem sa formam bilute egale pe care le mai lasam cateva minute la crescut pe masa de lucru, unsa cu o pelicula fina de ulei.
 Aplatizam fiecare biluta, punem o lingurita de gem (sau orice alta umplutura vreti) si strangem la gura, ca un saculet.Eu am facut cu crema de unt, gem de caise si crema de nutella.

 Punem saculetii in tava tapetata cu hartie de pergament si ii aplatizam putin cu mana
 Taiem raze cu un cutit uns cu ulei (eu am folosit rola pentru aluatul te paste ) si apoi rasucim razele formate in sens invers,adica pe dos

 Vor  arata ca niste rozete,niste flori

 Le lasam inca 10 minute sa mai cresca, apoi ungem cu oul batut sau galbenus amestecat cu lapte.
Punem rozetele in cuptorul incins, la 180 de grade, pana se rumenesc frumos deasupra,aproximativ 10-15 minute
 Le lasam la racit si le servim cu multe pofta
 Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu