luni, 21 noiembrie 2011

Pasta de zahar matasoasa

Dupa ce am incercat o gramada de retete de pasta de zahar am gasit in sfarsit una nemaipomenit de buna. Este o pasta de zahar elastica ,pufoasa si foarte usor de manevrat,potrivita pentru imbracarea torturilor cat si pentru crearea figurinelor.


Ingrediante:


6 g gelatină foaie
30 g de apă
70 g glucoză (*)
8 g glicerina alimentare (**)
16 g unt
450 g de zahăr pudră

 
Mod de preparare:
Intr-o craticioara se pune gelatina la hidratat  in apa, se topeste pe foc,in bai marin, se adauga untul,glucoza si glicerina amestecand pentru a se omogeniza bine.ATENTIE! nu trebuie sa fiarba.Se lasa pe foc pana cand untul este pe jumatate topit,deoarece craticioara mai emana caldura si dupa stingerea focului
 Se pune zahărul pudră in robot si se amesteca pana se elimina orice bulgăre sau se cerne de 2 ori inainte de utilizare(eu asa fac).
Se adaugă  lichidul putin cate putin si se amesteca bine până când se omogenizeaza bine.
Se scoate din robot,se trece pe masa de lucru si se framanta cu mainile pana cand acesta devine este neted.
Punem pasta în folie alimentara si se lasa la odihna intr-o punga de plastic 24 h.

Se framanta un pic a doua zi "cu mâinile"  se înmoaie şi se poate  utiliza.

Dacă este prea moale, adăugaţi zahăr foarte puţin, dacă este prea tare, ungem mainile cu unt in momentul framantarii.

 Utilizaţi amidon de porumb (amidon de porumb) pentru planul de lucru şi modele. Pentru foaia de imbracare a torturilor eu pe planul de lucru folosesc o pelicula fina de unt moale.
Sau
Ungeti planul de lucru cu unt(eu folosesc aceasta metoda cand intind pasta de zahar intre 2 coli de plastic)



Legenda:
(*) Glucoza poate fi înlocuit cu miere.
(**) Glicerina (glicerol) pot fi cumpărate în farmacii. Nu este necesar ci ajuta doar pentru a face culorile mai vii.

28 de comentarii:

  1. in sfarsit o pasta de zahar accesibila.o voi incerca si eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. e minunata.chiar sunt foarte multumita de ea si o recomand

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ceau! sunt Heidi. Bianca asta este cantitate necesara pentru un tort? de ex. cu diam. de 24-26 cm?

      Ștergere
  3. De multa vreme caut o pasta de zahar pe care sa o pot modela. Am incercat diverse retete, mi-am cumparat Gumtex dar nu am fost multumita. Intr-o buna zi am dat de blogul tau si am zis sa incerc pasta. Este minunata! Este fina, plastica, nu se inmoaie de la caldura mainilor, intr-un cuvant este ceea ce cautam. Iti multumesc Bianca ca ai postat-o si iti mai multumesc pentru inca un pont pe care l-am aflat de la tine, nu stiam ca glicerina potenteaza culoarea colorantului. La prima comanda de la "lumea basmelor" o sa-mi comand caci la farmacie nu am gasit.
    Un an nou cu sanatate si impliniri!
    Iuliana Condrat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Iuliana,ma bucur ca iti place reteta mea.La fel ca si tine pana am ajuns la aceasta am incercat o multime de retete.Iti doresc Un an nou plin de fericire si tie si te mai astept sa mai incerci si celelalte retete

      Ștergere
    2. Se poate înlocui glucoza cu miere de salcâm?

      Ștergere
  4. Buna Bianca.
    Si eu am incercat cateva retete de pasta de zahar, dar nu sunt multumita. Cand ridic pasta pentru a acoperi tortul, aceasta se rupe. Am descoperit de curand blogul tau si as vrea sa incerc reteta ta.
    As avea doua intrebari:
    - zaharul il cumperi pudra sau il iei tos si il rasnesti tu ?
    - de unde sa cumpar glicerina alimentara ? ( farmacistele nu stiu sa-mi spuna daca gelatina pe care o vand se poate inghiti ).
    Iti multumesc anticipat,
    Luminita Posteuca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Luminita
      Glicerina din farmacie se utilizeaza si pentru bebelusii carora le ies dintisorii deci se poate ingera.nu este obligatoriu sa adauci glicerina.
      Referitor la zahar este OBLIGATORIU sa cumperi zahar pudra deoarece contine o mica cantitate de amidon,in schimb zaharul tos nu.

      Ștergere
  5. Scuze,
    Am vrut sa scriu " farmacistele nu stiu daca glicerina pe care o vand se poate inghiti ".
    Luminita Posteuca

    RăspundețiȘtergere
  6. HRISTOS A INVIAT !
    Sfanta sarbatoare sa iti aduca multa sanatate si numai bucurii alaturi de cei dragi.
    Multumesc din suflet pentru aceasta reteta si pentru lamuririle de mai sus. Mi-au fost de un real folos. In ajunul Pastelui am imbracat un tort dupa reteta ta si mi-a iesit excelent. Sunt mai mult decat incantata. A fost prima data cand nu am avut probleme cu pasta de zahar. Nici vorba sa se rupa.....
    Mii de multumiri si SPOR LA LUCRU !!!
    Luminita Posteuca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat!
      Luminita ma bucur ca aceasta reteta ti-a fost de folos si ca ti-a iesit bine.

      Ștergere
  7. Buna Bianca.Iti multumesc din suflet pentru reteta de pasta de zahar.Am descoperit-o de ceva vreme, dar numai acum m-am hotarit sa-ti scriu.Am folosit mai multe retete de pasta de zahar ,dar m-am oprit la a ta deoarece este extraordinara.Sint mai mult decit incintata.Am facut niste trandafirasi de proba si pot sa-ti spun ca am subtiat petalele asa de tare(incit puteam citi ziarul)si nu s-a rupt sau crapat.Iti doresc toate cele bune si te pup pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna LILI.ma bucur ca esti multumita de reteta mea.Ai dreptate poti face absolut orice figurina,orice doresti.Iti doresc o zi buna si iti multumesc pt apreciere

      Ștergere
  8. Buna ziua,pare o pasta minunata ,dar cum nu gasesc gelatina foaie as putea folosi granule?Si aceeasi cantitate?Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Adina normal se poate inlocuii facand echivalarea.sincer nu am incercat si nu pot garanta succesul retetei.este posibil ca gelatina granulata sa schimbe consistenta si elasticitatea pastei.daca incerci anunta-ma de rezultat

      Ștergere
    2. Am incercat,nu stiu ce sa zic exact pana maine cand modelez din ea,dar ce pot spune este ca a trebuit sa pun cam 600 g zahar total si sa presar tot timpul amidon cand am framantat,pana nu s-a mai lipit de maini,ca finete este superba,acum sa vad maine cum se comporta,in rest am respectat tot in grame ,daca asa ai scris asa am facut ,inclusiv apa.O sa incerc sa gasesc gelatina foi si o refac,deci gelatina foi -6g da,nu 6 foi?Fiindca, fiind cantitatea scrisa in g, am pus tot 6 g gelatina granule.abia astept sa se odihneasca pana maine si sa o incerc.Multumesc!

      Ștergere
    3. Buna Adina. Da,cantitatiile sunt toate in grame,Atentie e foarte important gramajele sa fie exacte(cantarul precis). Cat despre cantitatea de gelatina praf pe care ai puso...nu stiu ce sa spun...un plic de foi are 12g iar cel praf parca 9.era necesar sa faci o echivalare,altfel nu va iesi.in orice caz anunta-ma.

      Ștergere
    4. Buna din nou,este super pasta.Cu exceptia faptului ca zaharul meu nu a fost extrafin si se simte putin la mana ,dar nu se vede la ochi,in rest pot modela foarte bine cu ea.Si se usuca repede figurinele.Daca as putea pune poza ti-as arata cum a iesit o placuta cu La multi ani,extraordinara.Dar tot vreau sa incerc si reteta exacta cu gelatina foi.Gelatina granule de la Dr.Oetker are 10 gr.Dar nu cred ca mai trebuia echivalat ,deoarece gramele sunt grame indiferent ca e foaie sau granule,de asta am intrebat daca trebuie 6 grame de foi sau 6 foi,atunci ar fi altceva ,caci trebuie transformata foaia in grame ca aflu cantitatea,dar cum ai spus 6 g gelatina foaie ,gramul e gram nu?
      Deci va ramane pasta nr.1 pentru mine ,multumesc!!!

      Ștergere
  9. buna ziua, eu nu am incercat sa fac pasta in casa, am cumparat icing si covapast care una e moale si se inmoaie figurinele de la caldura iar una se crapa...pe caldura asta unde gresesc de nu pot sa pun figurinele in picioare, nu se usuca, ar trebui sa intaresc fondantul cu amidon??sau ce?
    o sa fac sigur aceasta pasta la cat am vazut ca e de laudata...multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Daca acopar un tort cu aceasta pasta... am sanse sa crape pasta pe alocuri? caci am mai patit-o (cu alte retete...) a doua zi pasta incepea sa crape :(((((((
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Ioana.
      Mie nu mi-a crapat niciodata.daca nu as fi considerat ca este o rețeta buna nu aș fi poblicat-o.
      ATENTIE !!!! Este foarte important sa respecți gramajele ingredientelor.
      Spor la treaba si scrie-mi cum ti-a ieșit.

      Ștergere
    2. Multumesc de raspuns, abia astept sa o testez.... :)

      Ștergere
    3. Superba pasta.. mi s-a parut putin cam moale la inceput, dar cred ca untul din ea schimba ffff multe.. eu foloseam aceasi reteta doar ca fara unt si doar 5g gelatina, iar a doua zi crapa pe alocuri, de data asta n-a mai crapat si a iesit super buna :-) Multumim de reteta.. apropo eu am folosit gelatina franule si a fost ok :-)
      Iata ce a iesit... si bujorul l-am facut din aceasi pasta.. cum ziceam, e super! recomand cu toata increderea.

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=537516216345840&set=a.428051613958968.1073741824.428050487292414&type=1&theater

      Ștergere
  11. Buna Bianca,
    As vrea sa te intreb: glucoza este lichida sau solida? Pot sa fac reteta framantand doar cu mainile, fara robot?? Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Stefania,
    glucoza care o folosesc eu este praf / pudra si se găsește in farmacie. Cat despre frământatul pastei cu mana sigur ca se poate.Doar ca trebuie frământata foarte bine si trebuie să fi foarte atenta la consistenta, zaharul sa nu rămână bulgări,pasta trebuie sa fie neteda

    RăspundețiȘtergere
  13. Deci e super buna ,eu am incercat multe retete si scumpe si nu asa accesibile ingredientele dar asta e perfecta,multumesc ca imparti cu noi cunostiintele tale

    RăspundețiȘtergere
  14. As vrea sa intreb cu miere schimba oare consistenta?

    RăspundețiȘtergere
  15. Bună seara am găsit rețeta dumneavaoastra și am o întrebare dacă doriți să-mi răspundeți dacă pasta transpiră sau nu că nu arată foarte bine când ăi transpirația am încercat o grămadă dar toate transpiră și sunt lipicioase mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere