marți, 22 noiembrie 2011

Tort cu cale

Acest tort l-am facut cu ceva timp in urma dar din lipsa de timp nu am apucat sa vi-l arat.
Este un tort lejer cu blat pan di spagna fara praf de copt ,pe care eu il numesc perfect si mousse de capsuni.

Ingrediente:
Pentru blat
  • 4 oua 
  • 4 linguri ulei
  • 150 gr faina
  • 125 gr zahar
  • un praf de sare
  • vanilie

Mod de preparere:
 Batem albusurile spuma cu praful de sare si  treptat zaharul pentru 15-20 minute cu mixerul la viteza maxima.Adaugam uleiul treptat amestecand de jos in sus.Apoi  adugam galbenusurile unul cate unul, vanilia si faina cate putin, amestecand foarte incet.
Ungem forma cu unt apoi o tapetam cu faina sau direct cu hartie de copt(eu nu folosesc hartie de copt deoarece raman denivelari),  tuarnam compozitia si dam la cuptor timp de 45-50 minute la foc mic.

 Ingrediente:
Pentru Mousse de capsuni(acest mousse l-am inventat eu pe moment)
  • 400 gr de gem de capsuni
  • 200 gr frisca lichida
  • 8 gr gelatina foaie
 Mod de preparare:
Gelatina o punem la hidratat in apa. Gemul de capsuni il pune la incalzit bine, bine dar nu im fierbem si il strecuram pentru a indeparta eventualele seminte.Adaugam gelatina bine stoarsa mestecand pana se incorporeaza bine.Aceasta compozitie o punem in frigider la racit mestecand din cand in cand pentru a nu se ingrosa.Intre timp batem frisca pana devine tare.Cand gemul cu gelatina s-au racit incorporam frisca amestecand bine.
Taiem blatul in 2,asezam cercul metalic in jurul primei felii,turnam crema si asezam deasupra a2a felie presand-o incet.Punem tortul in frigider ninimum 2-3 ore.
Deasupra l-am ornat cu pasta de zahar  (reteta aici)


 
Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu