duminică, 2 decembrie 2012

Casuta bunicii din turta dulce

De Craciun, Casuta bunicii din turta dulce nu poate lipsi.E un dulce pe care foarte multi il apreciaza fiind nemaipomenit de bun si nu in ultimul rand foarte aspectuos.



Ingrediente aluat turta dulce:

  • 120 gr unt,
  • 120 gr zahar brun (light),
  • 150 ml melasa sau  miere ( atunci va avea o culoare mai deschisa),
  • 1 ou mare,
  • 1/2 lingurita de sare,
  • 1 lingura de ghimbir (eu nu am pus),
  • 1 lingurita de scortisoara (am pus mai mult),
  • 1 lingurita praf de cuisoare, 
  • 2 lingurita de bicarbonat, 
  • 500 gr  faina (mai mult sau mai putin),

 Ingrediente bezea italiana
  • 50ml  apa 
  • 125 gr albus la temperatura camerei
  • 250 gr de zahar



Mod de preparare turta dulce:

Punem untul,zaharul si mierea intr-o cratita le dam la foc mediu pana incepe sa fiarba.In mijlocul fainii amestecata in prealabil cu bicarbonatul si aromele,facem o groapa unde adaugam lichidul obtinut si oul.Amestecam incet pana se omogenizeaza apoi incepem si framantam pana obtinem un aluat moale si neted.
Pe masa de lucru intindem aluatul cam de 5 mm si taiem dupa forma dorita.Facand mai multe casute eu am folosit sabloanele de aici

De preferat este de a taia formele cu 1 cm mai mari iar dupa ce le scoatem din cuptur(atunci fierbinti pentru ca pe masura ce aluatul se raceste devine dur) retaiem la dimensiune sablonului.
Asezam aluatul taiat pe hartie de copt,pe dosul tavii,le dam la cuptorul incalzit in prealabil la 180 grade, pentru 15-20 minute(depinde de cuptor). 
Cum am spus si mai sus dupa ce le scoatem le retaiem la dimensiune sablonului.

Mod de preparare bezea italiana:
Intr-o craticiora dizolvam in apa 200 gr zahar si il fierbem pana ajunge la temperatura de 120 grade.Intre timp batem bine, bine albusurile cu cele 50gr de zahar ramase.Dupa ce siropul de zahar ajunge la temperatura necesara se adauga in fir subtire peste albusuri continuand baterea la viteza mica pana la racirea completa a compozitiei.

Incepem asamblarea casutei
Mai intai punem bezeaua in sprit sau o punga la care ii facem o gaura si incepem lipirea peretilor.Indicat este sa lasam la intarit 8-12 ore inainte de a lipi acoperisul.
Pentru colorarea acoperisului eu am folosit bezea colorata si zahar colorat.Am vopsit acoperisul cu bezea rosie peste care am adaugat zaharul colorat.L-am lasat la uscat 8-12 ore apoi am indepartat surplusul de zahar.
Am lipit acoperisul dupa care l-am ornat cu bezea.
Casuta o puteti orna cum doriti,cu cat mai colorata cu atat mai frumoasa.Ghirlandele le-am facut din pasta de zahar colorata si le-am lipit cu bezea. 

Dupa aceeasi reteta de turta dulce am realizat si biscuitii 


Si chiar "Il Presepio"


Sarbatori fericite!!!!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu