joi, 20 octombrie 2011

Prajitura cu ricotta si fructe confiate

Am gasit aceasta reteta pe blogul Laurei Adamache si mi-a placut foarte mult aspectul asa ca am facut-o astazi.Mi-a placut foarte mult,atat mie cat si piticilor.Combinatia de ricotta si aluatul de cacao este un deliciu.Daca nu aveti ricotta puteti folosi urda de vaca sau o brana de vaci foarte bine scursa.Reteta contine cirese confiate dar pot fi inlocuite cu orice alte fructe confiate , cu bobite de ciocolata , stafide sau rahat

Ingrediente:

Aluat cacao:
  • 150 gr faina
  • 50 gr zahar
  • 25 gr unt
  • 1 ou
  • 2 lingurite rase praf de copt
  • 2 linguri rase cacao
  • 2-3 linguri lapte
Aluat ricotta:
  • 250 gr ricotta/urda/branza de vaci bine scursa
  • 100 gr zahar
  • 40 gr faina
  • 1 ou
  • 1 plic zahar vanilat
  • fructe confiate sau rahat(eu am pus rahat)
Mod de preparare:

Aluat cacao:  Punem in robot faina amestecata cu praful de copt, untul la temperatura camerei, zaharul, cacaoa, oul si 2 linguri de lapte (pentru inceput punem doar doua linguri ) iar daca aluatul nu se leaga  mai adaugam a treia lingura.

Mutam aluatul pe masa de lucru si il mai framantam putin pana obtinem o biluta compacta pe care o invelim in folie alimentara si o bagam la rece pentru 30 minute(eu cum nu am avut rabdare l-am pus 15 minute in congelator).

Aluat ricotta: Amestecam ricotta cu oul, zaharul, zaharul vanilat si faina.


Tapetam o forma rotunda de maxim 24 cm diametru cu hartie de copt pe care o udam si stoarcem bine, bine.
Adaugam aluatul de ricotta iar pe deasupra fructe confiate taiate in bucatele potrivite.
 
 
Scoatem aluatul cu cacao de la frigider si formam din el bilute un pic mai mari decat o nuca pe care le asezam peste aluatul de ricotta lasand un pic de spatiu intre bilute pentru ca ele se vor extinde in timpul coacerii.

Coacem prajitura pentru 30 minute, la 180°C. Dupa ce o scoatem din cuptor, o pudram cu zahar pudra din abundenta si o lasam sa se raceasca.

Pofta buna!


Un comentariu: