miercuri, 25 aprilie 2012

Focaccine aromate





Ingredientele:
  • 500 gr faina
  • 280 gr lapte gras
  • 1 ou
  • 10 gr sare
  • 10 gr zahar
  • 20 gr ulei masline
  • 10 gr drojdie proaspata
  • 1/2 lingurita miere
  • o lingura mareeee cu ierburi (eu am pus salvie, timo, rozmarin)
Saramura: 
  • 3 gr sare grunjoasa
  • 8 gr apa CLOCOTITA
  • 8 gr ulei masline
  • 1 lingura de ierburi

Mod de preparare:

Facem o maia din  180 gr de lapte caldut in care dizolvam dojdia ,adaugam mierea si 160 gr faina. 
Dupa aproximativ o ora

Dupa ce si-a dublat volumul adaugam restul de lapte si o parte de faina si amestecam putin aluatul.
Adaugam oul,sarea,zaharul si restul de faina si framantam pana se incorporeaza 
Adaugam acum uleiul si ierburile si framantam
Dupa 10 minute de framantat iese urmatoarea bila
 Punem la crescut 45-50 minute 
 Impartim aluatul(eu l-am impartit in 8 bilute de aproximativ 110 gr deoarece le-am vrut mai mici)si aplatizam fiecare bucata cam cat grosimea unui deget (nu se intinde cu facaletul ci cu mana)si punem la crescut 30 minute
Facem mici gropite cu degetele(apasand bine), ungem cu saramura si mai lasam 30-40 minute sa creasca
P.S.Saramura se face turnand apa clocotita peste sarea amestecata cu ierburile apoi adaugand uleiul
Le bagam la 200 grade pentru 15 minute (inainte le pudrati cu sare grunjoasa)
 Pofta buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu